COP27 for euro class

As Euro section students in economics and management, we have been participating to the COP 27 School Postcard Project organised by the British Charity Oxfam.

In November 2022 negociators representing all the countries of the world will meet in Sharm-el-Sheikh, Egypt, for the United Nations COP 27 climate change conference.

Joining Oxfam project, we have been writing postcard messages to the negociators, encouraging them to do their best and calling on them to take action.

In our personal messages each of us focused on the climate justice issue she/he thinks is the most important and the negociators should agree on.

We could add some personal encouragement for the negociators who will be doing a tough job wherever they are from.

Our postcards were sent to Oxfam in London and the charity is going to forward them together with thousands more to Egypt,

We were very interested in this project because we are convinced that young people should have their say and influence the negociators. The negociators literally hold the future of the world in their hands.

We thank Oxfam for giving us the opportunity to have our say and commit for climate justice.

Anaïs, Chloé, Clotilde, Hubert, Louise, Lucile, Marine, Swann

Euro section students in economics and management

En tant qu’élèves de la section euro économie et management, nous avons participé au projet de l’ONG britannique Oxfam, COP 27 School Postcard Project.

En novembre 2022, des négociateurs représentant tous les pays du monde se réuniront à Sharm-El-Sheik en Egypte lors de la COP 27, conférence des Nations Unies sur le changement climatique.

Dans le cadre de notre participation au projet d’Oxfam, nous avons écrit des messages sur cartes postales aux négociateurs de la COP 27 pour les encourager à faire de leur mieux et leur demander de prendre des mesures.

Dans nos messages personnels, chacun de nous a mis l’accent sur la question  qui lui semble la plus importante en matière de justice climatique et sur laquelle les négociateurs devraient s’entendre pour trouver une solution.

Nous avons pu ajouter des encouragements personnels aux négociateurs qui font avoir une tâche difficile.

Nos cartes postales ont été envoyées à Oxfam à Londres et l’ONG va les faire suivre avec des milliers d’autres.

Ce projet nous a intéressés car nous sommes convaincus que les jeunes devraient avoir leur mot à dire et influencer les négociateurs. Ces derniers tiennent littéralement le futur du monde entre leurs mains.

Nous remercions Oxfam pour nous avoir donné l’opportunité de nous exprimer et de nous engager pour la justice climatique.

Anaïs, Chloé, Clotilde, Hubert, Louise, Lucile, Marine, Swann

Elèves du groupe terminale euro économie et management